خبرنگاران قزوین در انتظار شنیدن سوت لیگ برتر والیبال

به گزارش مجله سرگرمی، قزوین - خبرنگاران - والیبالیست های قزوینی پس از 13 سال جواز حضور در لیگ برتر والیبال را کسب نموده اند و در انتظار تایید فدراسیون برای شنیدن سوت مسابقات این رده در استان هستند.

خبرنگاران قزوین در انتظار شنیدن سوت لیگ برتر والیبال

استان قزوین از سال های نه چندان دور، سابقه درخشانی در والیبال داشته است و مردم آن طی دهه های گذشته، خاطرات خوشی را از حضور تیم های استان از قبیل آبگینه، پردیس، متالوژی و... در لیگ های برتر تجربه نموده اند.

طی این سال ها حضور یک نماینده از استان در لیگ برتر به یکی از مطالبات اصلی ورزشکاران و علاقه مندان به توپ و تور تبدیل شده بود و همیشه از مسوولان حضور تیمی از استان را در لیگ برتر درخواست داشتند.

خوشبختانه با برنامه ریزی های اجرا شده از سوی مدیریت ارشد استان، اداره کل ورزش و جوانان و هیات والیبال طی سال گذشته به این مطالبه جامعه عمل پوشانده شد و زمینه حضور نماینده استان در لیگ برتر والیبال فراهم آمد.

خبرنگار خبرنگاران برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با اسدالله شاهمرادزاده دبیر هیات والیبال اسان گفت و گویی ترتیب داده و از وی درخصوص این موضوع و والیبال استان پرسیده است.

خبرنگاران: آخرین حضور و فعالیت والیبال استان در لیگ های برتر کشور به چه زمانی برمی گردد؟

والیبال استان قزوین طی سال های گذشته با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است و از سال 72 بعد از قهرمانی باشگاه والیبال آبگینه قزوین در لیگ دسته یک والیبال ایران و حضور تیم پردیس در سال 87 در لیگ برتر دیگر هیچ نماینده ای در مسابقات کشوری نداشته است.

با شروع مدیریت جدید هیات والیبال استان از چهار سال گذشته کوشش کردیم صدای والیبال را به گوش مسوولان برسانیم و برای ورود به لیگ های کشوری تمامی توان خود را به کار بگیریم.

در این راستا با حمایت یک شرکت بخش خصوصی، حضور در مسابقات لیگ دسته دو را شروع کردیم و خوشبختانه در همان سال 94 تیم استان به لیگ دست یک صعود کرد.

در سال 95 با توجه به شور و نشاط ایجاد شده در استان، تیم سپهرالکتریک نماینده قزوین در مسابقات دسته یک والیبال مردان شرکت کرد و با حمایت های مدیرکل ورزش و جوانان استان و کلیه پیشکسوتان، مربیان و کانون های والیبال طی یک ماراتن سنگین پیروز شد به لیگ برتر صعود کند.

بعد از صعود تیم، جلسات مختلفی برای حمایت از آن تشکیل شد ولی متاسفانه به دلیل عدم تفاهم مسوولان استانی و سپهرالکتریک این اتفاق نیفتاد و ما دوباره به صندلی اول خود در دسته اول والیبال برگشتیم.

بعد از مدتی با حمایت مجموعه شهرداری و شورای شهر قزوین و مدیر کل ورزش استان دوباره در لیگ های کشوری شرکت کردیم و تا 2 سال پیروز شدیم تیم استان را در دسته یک حفظ کنیم.

در فصل گذشته هم خود شهرداری قزوین مسوولیت تیم استان را در لیگ دسته یک برعهده گرفت و در نهایت در دوره مقدماتی مقام قهرمانی را کسب کرد و در مرحله حذفی هم اولین بازی را در قزوین برنده شد ولی به علت شیوع بیماری کرونا همانند مسابقات دیگر به تعطیلی کشیده شد.

بعد از آن، فدراسیون در رابطه با این موضوع تشکیل جلسه داد و مقرر شد مسابقات ادامه نیابد و با وجود اینکه تیم شهرداری قزوین به لحاظ امتیازی در مسابقات لیگ دسته اول، سوم شده بود اما برای صعود اجازه پیدا نکرد.

در ادامه رایزنی اجرا شده و سابقه خوب قزوین در لیگ برتر باعث شد که فدراسیون نظر خود را برای حضور تیم استان در لیگ برتر تغییر دهد.

خوشبختانه سال جاری هم باشگاه شهرداری قزوین در این زمینه اعلام آمادگی نموده و تمهیدات و مقدمات آن در حال اجرا است و امیدواریم نظر قطعی فدراسیون برای ورود استان به لیگ برتر هرچه سریعتر اعلام گردد.

البته فدراسیون برای ورود تیم ها به لیگ برتر شرایطی گذاشته که مهترین آن تسویه حساب باشگاه ها با بازیکنان، مربیان و خود فدراسیون بود که خوشبختانه شهرداری قزوین از این بابت مسئله ای ندارد و این خود یک گام به جلو است و امیدواریم از این فرصت به دست آمده استفاده گردد و استان قزوین بعد از 13 سال در لیگ برتر حضور یابد.

خبرنگاران: مهمترین اقدامات هیات والیبال استان در سال های گذشته چه بوده است؟

ما طی این سال ها تمامی بسترهای فعالیت رشته والیبال را در استان فعال نموده و مسابقات داخلی را در تمامی رده های سنی احیا نمودیم.

هم اینک مسابقات پسران در کل استان در تمامی رده های لیگ فعال است و 11 دوره کلاس مربیگری و داوری برگزار شده است چون برای پیشرفت والیبال احتیاج بود تا تعداد نیروی انسانی را در شهرستان ها و مناطق استان تقویت کنیم.

همچنین از سال 94 تا 98، 19 دوره مسابقات کشوری را در رده های مختلف قهرمانی کشور، جوانان و زیرگروه ها میزبانی نموده ایم که نقش موثری در توسعه این رشته و جذب حامیان اقتصادی داشت.

خبرنگاران:فعالیت والیبال ساحلی در استان شروع شده است؟

بله، البته ما در گذشته، والیبال ساحلی در استان نداشتیم و پیشترها یکی دوبار این رشته به صورت مقطعی و داخلی برگزار شده بود تا اینکه با رایزنی های اجرا شده، چند زمین ساحلی توسط شهرداری ها و بخش خصوصی ایجاد شد و ما هم به تبع مسابقاتی را در رده های مختلف برگزار کردیم.

خوشبختانه نتایج درخشانی را در این زمینه کسب کردیم که مهمترین آن مقام قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور در سال 97 و 98 بود.

سال 98 هم برای اولین بار میزبان مسابقات نونهالان کشور بودیم که حدود 36 تیم شرکت داشتند و تیم قزوین پس از تیم های گلستان و تهران سوم شد که نتیجه خوبی بود.

آنچنانکه از اسم این رشته معلوم است بیشتر فعالیت آن در کنار دریا و ساحل است ولی سیاست فدراسیون این است که همه هیات های ورزشی در این رشته مشارکت داشته باشند.

با توجه به این سیاست، اولین زمین والیبال ساحلی استان در شهر محمدیه شهرستان البرز راه اندازی شد و چندین بار مسابقات کشوری را میزبانی کرد.

بعد از آن، یک زمین هم در شهر الوند احداث شد و هم اینک کامل ترین زمین ما در روستای میانبر از توابع شهرستان است و پارسال مسابقات قهرمانی نونهالان کشور با حضور 36 تیم را میزبانی کرد.

خبرنگاران:آیا از نظر زیرساخت و امکانات سخت افزاری با کمبودهایی روبرو نیستید؟

خوشبختانه یک سالن در شهر قزوین به نام سالن بعثت را طبق ماده 27 قانون واگذاری با قراردادی بین هیات والیبال و اداره کل ورزش و جوانان تحویل گرفتیم و بالغ بر 180 میلیون تومان در سال 97 برای تغییر کفپوش سالن، ارتقای کیفیت روشنایی، موتورخانه و گرمایش آن هزینه کردیم.

در مجموع امکانات سالنی برای رشته والیبال در استان ایجاد شده است و بیشتر هیات های ما در سطح استان به جز بویین زهرا دارای سالن هستند.

در قزوین با توجه به حجم فعالیت های ورزشی با کمبود سالن قهرمانی نه تمرینی روبرو هستیم و امیدواریم هرچه سریعتر سالن 6 هزار نفری قزوین به بهره برداری برسد تا این مشکل هم حل گردد.

خبرنگاران:آیا فعالیت بانوان استان در رشته والیبال برجسته است؟

بله، فعالیت بانوان استان طی این سال ها بسیار خوب بوده است و جا دارد در این بخش هم حمایت بیشتری صورت گیرد تا استعدادها و توانمندی های بانوان استان هم فرصت بیشتری برای ظهور و بروز داشته باشد.

بانوان استان سال 96 وارد لیگ دسته یک شدند که نتیجه زیاد مناسبی کسب نکردند اما در سال 97 به مقام سوم لیگ دسته یافته و به لیگ برتر صعود کردند.

تیم بانوان شهرداری قزوین سال گذشته در لیگ برتر در مجموع رتبه پنجم را کسب کرد که مسابقات آن به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

قزوین در بخش بانن هم اینک در سه رده نوجوانان، جوانان و امیدها جزو تیم های متوسط کشور است و ما با توجه به سیاست های فدراسیون که باید والیبال زنان ایران طی یک برنامه پنج ساله جزو چهار تیم برتر آسیا بگردد برای حمایت از والیبال بانوان استان برنامه ریزی نموده ایم.

هم اینک چند بازیکن خوب و در حال رشد در رشته والیبال از جمله محدثه محمدبیگی، محدثه شاهسون، زهرا صالحی، رعنا رضازاده، فاطمه بهرامی و ملیکا لشگری داریم و امیدواریم این استعدادها والیبال استان را به نقاط بهتری برسانند.

خبرنگاران:با توجه به محدودیت اعتبارات و منابع اقتصادی، آیا هیات والیبال استان برای جذب سرمایه گذار اقدام نموده است؟

تداوم فعالیت های ورزشی به ویژه در رشته والیبال بدون جذب اسپانسر و حمایت مسوولان امکانپذیر نیست و ما در این راستا در سال 94 با مشارکت بخش خصوصی، تیم سپهر الکتریک را راه اندازی کردیم و در ادامه با جذب اعتبارات از شورای شهر و شهرداری قزوین و دیگر سرمایه گذاران برای پیشبرد اهداف والیبال استان کوشش کردیم.

برای سال آینده هم با اسپانسر معروف و قویی رایزنی نموده ایم که در صورت تحقق، والیبال قزوین سالیان سال تیم قوی و خوبی را در لیگ برتر خواهد داشت و امیدواریم شهرداری قزوین هم در سال های آینده قوی تر و مصمم تر پای کار باشد.

خبرنگاران:با توجه به ظرفیت والیبال استان، آیا برای توسعه این رشته در شهرستان ها هم کوشش شده است؟

در سال های گذشته با توجه به برنامه ریزی ها و حمایت های اجرا شده، رشته والیبال در شهرستان های استان پیشرفت زیادی داشته است و بسیاری از والیبالیست های شهرستانی ما پیراهن تیم ملی را پوشیده اند.

هم اینک در آبیک روح الله کولیوند و رحمان داودی 2 ملی پوش قزوینی به تیم ملی و قهرمانی آسیا راه یافته اند و شهرستان تاکستان هم به پایگاه خوبی برای والیبال تبدیل شده است و حدود هفت بازیکن از جمله سهند الله وردیان، فردین قلعه قوند، آرمان رحمانی، مهدی برزگر و آرمین خدابنده در سطح لیگ برتر و دسته یک دارد که خودش یک رکورد است.

در خود قزوین علیرضا بهبودی، محمدرضا موذن و مهدی مرندی سابقه قهرمانی آسیا تا حضور در المپیک را دارند و افتخارات خوبی را برای استان کسب نموده اند.

شهرستان بویین زهرا هم یک مقطعی رشد خوبی در رشته والیبال داشت و الان چند بازیکن از جمله محمدحسین چرخلویی را در لیگ دسته یک و شهرداری قزوین دارد.

شهرستان البرز و شهرهای محمدیه و مهرگان از مناطقی هستند که افراد مستعد و خوش فیزیک آنها زیاد است و بخشی از تیم های منتخب استان از این مناطق شکل گرفته اند.

در شهرستان آوج با وجود کوشش های اجرا شده برای رشد والیبال به دلیل جمعیت کم و کمبود نیروی انسانی نتایج مورد نظر حاصل نشده است از این رو با اعزام مربی در بخش بانوان و آقایان و میزبان کردن شهرستان در مسابقات مختلف برای رشد این رشته کوشش نموده ایم.

در روستاها و مناطق روستایی استان نیز کوشش های برای رشد این رشته اجرا شده و همکاری با انجمن والیبال هیات روستایی برای توسعه والیبال صورت گرفته است.

در کنار اینها بازیکن های نوجوان و جوانی داریم که در حال رشد هستند و در چند سال گذشته 2 بار قهرمان مسابقات جوانان باشگاه های کشور در دسته اول شده اند.

خبرنگاران: آیا والیبال از رشته های برتر استان از نظر تعداد بیمه شدگان است؟

بله، سال های گذشته بعد از فوتبال و ورزش های همگانی جزو سومین هیات ورزشی استان در بعد بیمه ورزشی بودیم و اگر کانون های ورزشی و سازمان ها همکاری نمایند می توانیم تعداد بیمه شدگان این رشته را از هفت هزار به 10 هزار برسانیم.

هم اکنون بالای 200 داور و مربی در درجات مختلف شامل 17 مربی بین المللی زن و مرد، یک داور بین المللی، 10 داور ملی زن و مرد، 20 تا مربی درجه یک آقایان و ... در استان فعالیت دارند و با برگزاری کلاس های آموزشی حدود 50 نفر به مربی های درجه یک استان اضافه خواهد شد که نقش موثری در توسعه این رشته خواهد داشت.

iraniro.ir: تور داخلی ایران | گردشگری ایران، سفر به مشهد، اصفهان

italyro.ir: تور ایتالیا ارزان قیمت، تور ایتالیا نوروز 97، تور بهار

itgap.ir: آی تی گپ | مجله فناوری گردشگری، موفقیت،

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 100661

به "خبرنگاران قزوین در انتظار شنیدن سوت لیگ برتر والیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قزوین در انتظار شنیدن سوت لیگ برتر والیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید