جوکوویچ فاتح ماراتن 5 ساعته و جذاب ویمبلدون

به گزارش مجله سرگرمی، مرد شماره یک تنیس دنیا در دیداری جذاب و تماشایی که 5 ساعت به طول انجامید برابر راجر فدرر به رجحان رسید و شانزدهمین قهرمانی خود در گرنداسلم ها را کسب کرد.

جوکوویچ فاتح ماراتن 5 ساعته و جذاب ویمبلدون

جوکوویچ فاتح ماراتن 5 ساعته و جذاب ویمبلدون

نواک جوکوویچ و روجر فدرر فینال تنیس ویمبلدون در بخش مردان را برگزار کردند. این دیدار پس از پنج ساعت با پیروزی 3 بر 2 جوکوویچ خاتمه یافت. تنیسور صربستانی توانست برای پنجمین بار قهرمان این رقابت ها گردد.

در ست نخست رقابت نزدیک دو تنیسور دیده شد. هر تنیسوری که سرویس را در اختیار داشت برنده آن گیممی شد. رقابت جذاب جوکوویچ و فدرر در گیم چهارم به اوج خود رسید و پس از چهار تساوی مرد شماره یک دنیا توانست نتیجه را 2 بر 2 کند. فدرر فرصت داشت تا ست را با نتیجه 6 بر 4 به نفع خود تمام کند اما حریف صربستانی اش این اجازه را نداد و بازی 5 بر 5 شد. در ادامه نتیجه 6 بر 6 شد و برنده باید در گیم خاتمهی معین می شد. در نهایت پس از یک رقابت 58 دقیقه ای جوکوویچ توانست 7 بر 5 پیروز گردد و ست نخست را با نتیجه 7 بر 6 به نفع خود ثبت کند.

در آغاز ست دوم جوکوویچ تعادل خود را از دست داد و این موضوع باعث شد به راحتی این ست را واگذار کند.فدرر با قدرت امتیازها را یکی پس از دیگری به خود اختصاص داد و در 15 دقیقه 4 بر صفر از حریفش پیش افتاد. در ادامه بازی 5 بر یک شد و در نهایت مرد شماره سه دنیا توانست با نتیجه 6 بر یک همه چیز را برابر کند. ست دوم پس از 26 دقیقه به خاتمه رسید.

شرایط ست سوم مانند ست اول پیش رفت. فدرر و جوکوویچ هر گیم که سرو را در اختیار داشتند با پیروزی به خاتمه رساندند. تنیسور سوئیسی باز هم با سروهای فوق العاده اش گیم ها را به راحتی به نام خود ثبت کرد. از طرفی مرد شماره یک دنیا افت خود در ست گذشته را فراموش کرد و توانست با قدرت ادامه دهد. دوباره پس از تساوی 6 بر 6 باید برنده در گیم خاتمهی معین می شد. جوکوویچ تای بریک را فوق العاده آغاز کرد و توانست 3 بر صفر پیش بیفتد. در ادامه بازی 5 بر یک شد اما بازگشت خوب فدرر اختلاف را به حداقل رساند. جوکوویچ توانست با توجه به در اختیار داشتن سرو دو امتیاز دیگر کسب کند و پس از 57 دقیقه برنده ست سوم گردد. بازی 2 بر یک به نفع مرد شماره یک دنیا شد.

ست چهارم کاملاً متفاوت نسبت به سه ست گذشته پیش رفت. در حالی که در آغاز به نظر می رسید فدرر از پیروزی ناامید شده است توانست بر یک کند و شرایط را به نفع خود پیش ببرد. بازی 2 بر 2 بود که تنیسور سوئیسی توانست در گیم پنجم پیروز گردد. مرد شماره سه دنیا در ادامه دو گیم دیگر را به نام خود ثبت کرد تا بازی 5 بر 2 گردد. با این حال جوکوویچ ناامید نشد و اختلاف را به حداقل رساند. فدرر که نمی خواست بازی دوباره به تساوی برسد با قدرت گیم دهم را به نفع خود تمام کرد و همه چیز دوباره برابر شد. گیم چهارم 40 دقیقه طول کشید.

-

در ست آخر مرد شماره یک دنیا توانست در گیم نخست پیروز گردد. فدرر خیلی زود بازی را یک بر یک کرد. در ادامه جوکوویچ پیروز شد او می توانست گیم چهارم را نیز به خود اختصاص دهد اما این اتفاق رخ نداد. تنیسور سوئیسی 40 بر 15 پیش بود اما فدرر جبران کرد و در نهایت توانست بازی را دوباره به تساوی برساند. در ادامهجوکوویچ دو گیم دیگر را با پیروزی به خاتمه رساند تا راستا قهرمانی برایش هموار گردد. با این حال فدرر اجازه نداد اختلاف بیشتر گردد و اشتباه های حریف صربستانی اش بهترین بهره را برد تا نتیجه 4 بر 3 به نفع جوکوویچ گردد.

رقابت جذاب دو تنیسور در گیم بعد هم ادامه یافت و مرد شماره سه دنیا همه چیز را دوباره برابر کرد. سرو در اختیار جوکوویچ نهاده شد و او توانست نتیجه را 5 بر 4 به نفع خود کند. در ادامه بازی دوباره مساوی شد. این شرایط تا زمانی که بازی 7 بر 7 شده بود پیش رفت. در گیم پانزدهم فدرر بر یک کرد و تنها یک گیم با قهرمانی فاصله داشت. در حالی که تنیسور سوئیسی 40 بر 15 پیش بود و با یک امتیاز قهرمان می شد جوکوویچ جبران کرد و نتیجه 8 بر 8 شد. در ادامه بازی در نتیجه 12 بر 12 برابر شد تا همه چیز در گیم خاتمهی معین گردد. جوکوویچ باز هم در این بخش خوب ظاهر شد و توانست 4 بر یک پیش بیفتد. او در ادامه تعادلش را از دست داد و نتیجه 4 بر 2 شد. فدرر یک امتیاز دیگر گرفت تا اختلاف به حداقل برسد. دو سرو بعدی در اختیار جوکوویچ نهاده شد و او نتیجه را 6 بر 3 کرد. مرد شماره یک دنیا امتیاز بعدی را نیز از آن خود کرد تا جام قهرمانی را برای دومین سال پیاپی بالای سر ببرد.

iraniro.ir: تور داخلی ایران | گردشگری ایران، سفر به مشهد، اصفهان

italyro.ir: تور ایتالیا ارزان قیمت، تور ایتالیا نوروز 97، تور بهار

itgap.ir: آی تی گپ | مجله فناوری گردشگری، موفقیت،

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32058

به "جوکوویچ فاتح ماراتن 5 ساعته و جذاب ویمبلدون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوکوویچ فاتح ماراتن 5 ساعته و جذاب ویمبلدون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید