انتشار دومین جلدِ دانشنامه ی محیط زیست از سوی کانون

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- جلد دوم دانشنامه محیط زیست به قلم هنریک مجنونیان، بهرام حسن زاده کیابی و شکوه حاجی نصرالله از سوی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان منتشر شد.

انتشار دومین جلدِ دانشنامه ی محیط زیست از سوی کانون

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، این دانشنامه با ارائه 36 مقاله الفبایی و با هدف تنویر افکار عمومی برای فراگیر شدن دانش محیط زیست برای مخاطبان بالای 15 سال به چاپ رسیده است.

جلد دوم دانشنامه محیط زیست مختص حرف های الف و ب است و به موضوع های گوناگون همچون اقلیم، انرژی، اقیانوس و دریا، افعی خالدار، انقراض، انقلاب سبز، باتلاق، باد، باغ وحش، باکتری ها، ببر، برکه، بندپایان، بیابان و... پرداخته است.

زنده یاد هنریک مجنونیان در مقدمه این اثر آورده است: شیوه کار تهیه مطالب دانشنامه این گونه بوده است که برحسب موضوع در هر مدخل، متخصصان منابع، مقالات و اطلاعات مکتوب خود را در اختیار وی قرار داده تا ساده نویسی و بازنویسی کند. سپس مقاله تهیه شده دوباره در اختیار متخصصان موضوع مربوطه قرار داده می شد تا در چارچوب علایق و احتیاج های افراد غیرمتخصص آن را مورد آنالیز و بازنگری قرار دهند. گاهی چندین بار تبادل مقاله بین تهیه نماینده و متخصصان مربوطه تکرار شده تا مقاله، مورد تایید هر دو طرف قرار گیرد.

در تهیه این کتاب علاوه بر پدیدآورندگان، دو سرویراستار علمی، جمعی از ویراستاران علمی، جمعی از بازخوان ها و ویراستار ادبی مشارکت نموده اند.

در مقدمه اثر با توجه به ارزش عکس ها و تصاویر ارائه شده از سوی بیش از 50 عکاس ایرانی - که آثار خود را در اختیار این دانشنامه قرار داده اند - از آن ها قدردانی شده است.

چگونه از کتاب استفاده کنیم؟ عنوان بخشی از این کتاب است که به مخاطبان شیوه مراجعه به مقاله ها، جست وجوی اطلاعات و نمایه ها را می آموزد.

این اثر که 220 صفحه و 85 هزار تومان قیمت دارد، به تسهیل گران، آموزش گران، مربیان و مدرسان حفاظت محیط زیست تقدیم شده است.

کتاب دانشنامه محیط زیست دو بار همزمان از سوی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان منتشر شده و شمارگان آن به 2 هزار و 500 نسخه رسیده است.

علاقه مندان می توانند این کتاب را از فروشگاه های کانون پرورش فکری در سراسر کشور، فروشگاه اینترنتی کانون به نشانی shop.kpf.ir و فروشگاه های محصولات فرهنگی خریداری نمایند.

یادآوری می گردد جلد اول این دانشنامه که مختص حرف آ است، نامزد دریافت جایزه سی و هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در گروه کودک و نوجوان نیز شده بود.

iraniro.ir: تور داخلی ایران | گردشگری ایران، سفر به مشهد، اصفهان

italyro.ir: تور ایتالیا ارزان قیمت، تور ایتالیا نوروز 97، تور بهار

itgap.ir: آی تی گپ | مجله فناوری گردشگری، موفقیت،

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 120215

به "انتشار دومین جلدِ دانشنامه ی محیط زیست از سوی کانون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار دومین جلدِ دانشنامه ی محیط زیست از سوی کانون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید